kelik-kelik

Jumaat, 14 November 2008

surat untuk obama

Dear Mr President to be;

Please allow me to use my mother tongue in writing this letter, after all my mother tongue is a beautiful language, once a
lingua franca in this archipelago and the most important is you are the president of the united states of america..surely you can afford to hire a malay linguist or atleast an interpreter for the Bahasa Melayu..sorry for grammartical errror, i still found it hard to write in english.

Tuan Presiden,

tahniah atas kejayaan tuan dalam pilihanraya presiden amerika yang lalu, kejayaan tuan bukan lah mengejutkan sangat kerana sudah diramalkan yang tuan akan menang kerana calon republikan tu nampak sangat tak de idea. semata-mata nak menyambung legasi bush saja.. dia juga dilihat sudah tua berbanding dengan tuan.

tujuan saya tulis nih bukan nak puji-puji tuan, tak de masa saya nak puji-puji orang nih..(baik puji-puji pensyarah, dapat markah sahsiah tinggi) dalam masa kempen tuan untuk ke white house, tuan telah berkempen kepada perubahan..(perubahan; satu terma yang boleh mengubah perjalanan politik dari utara ke selatan)

ya, perubahan..sebagai seorang presiden dan komander kepada angkatan bersenjata yang moden lagi gagah (ceh) diharapkan tuan boleh membawa perubahan kepada dunia. Yang dipinta ialah perubahan ke arah positif bukan ke arah kehancuran. Tak perlu lagi pencerobohan kepada negara lain. Israel pula patut dikekang, atau mungkin sekali dibubarkan dan mewujudkan kembali negara Palestin di bumi kelahiran Nabi Isa itu. Ya, sebab tuan berbeza warna kulit dengan presiden sebelum ini maka tuan akan dilihat melaksanakan dasar yang berbeza.

Tuan Presiden;

saya menulis surat ini bukan lah untuk campur tangan dalam urus tadbir negara orang (saya banyak lagi kerja lain nak buat) tapi saya menulis ini selepas melihat yang ramai kawan-kawan saya pada awalnya percaya yang Obama akan membawa perubahan terutama terhadap dasar negara amerika dengan israel. Israel yang ditaja oleh pihak tuan telah melakukan jenayah perang bertahun-tahun lamanya. Perdana Menteri mereka serta panglima perang mereka adalah setaraf atau lebih kejam lagi dari Radovan Karadjic dan Saddam Hussian serta Ali Kimia.
Saya juga percaya yang tuan tak perlu risau pasal pengaruh Yahudi tu, atau pun geng samseng klu klax klan sebab geng nigger mesti nak back up punya. geng Blood ada geng Crips ada..macam2 ada..kalau perlu, tuan bleh jadi sworn brothers mereka.

Saya juga percaya, walaupun tuan da lantik yahudi jadi chief of staff sbagai membuktikan yg tuan nih pro yahudi..masih ramai lagi kawan-kawan saya yang leh anggap tuan boleh membawa perubahan. Hehe walaupun saya da berjaya pengaruh dorang skit-skit.

Akhir kata, tuan pikir la sendiri..jangan nak masuk campur urusan malaysia lak. Kami tak suka orang nak masuk campur nih..kami pun pandai berfikir, kalau tak pandai, tak de la yang lulus dari OXBRIDGE dengan Ivy Leauge.

saya yang pandai;
kudabesi87
chenor-maran-temerloh
Darjah KebeSaran: upsr,pmr,spm,ppismp,papret sem 1-2, pismp 3-4

3 ulasan:

SangKunang berkata...

ni satu strategi kudabesi untuk menarik pengunjung dari virginia...

heh heh heh heh

Pokjak a.k.a. Aizat berkata...

cis kudebesi poyo..........

send jer la letter tu ke white house...
mne tau kot2 nti CIA mai cri ko ker.. bleh g mlancong kt Guantanamo Bay tuh, best pginapan free, mkan pn free

kudabesi berkata...

haha Guantanamo Bay tu universiti aku la..

aku da daftar kat frenster yg U aku kat situ..ada gak yg pecaya hehe

tips nak dapat visitor luar negara :

1) pg la bukak blog student mesia kat overseas..biasa kwn2 dorg ada blog gak..bila kita bukak blog dorg akan ada track la lat dorg pye blog.. nanti dorg bukak la blog kita lak.

2) gunakan CBOX sebaik mungkin haha..rajin2 je ko letak apa2 kat cbox dorg..tp kat nama tu letak la url blog

3) write in english..mana la tau blogsearch leh jumpa kita pye artikel