kelik-kelik

Sabtu, 8 November 2008

Sudah Sampai Waktunya Kita Bersatu!


credit picture to: cari.com, iluvislam.com

Seperti mana yang kita tahu, baru-baru ni Majlis Fatwa telah mengeluarkan fatwa mengharamkan aktiviti pengkid @ tomboi @ lesbian @ lesbo dan seangkatan denganya. Hukum menjadi pengkid bagi umat islam ni memang da diketahui oleh umat Islam yang belajar Pendidikan Islam paling kurang kat sekolah menengah biasa, tak pegi sekolah berasrama penuh agama pun kita memang diajar yang perbuatan perempuan menyerupai lelaki dan lelaki menyerupai perempuan ini haram.

yang aku nak cerita sekarang bukanlah mengenai fatwa tuh, siapalah aku nak berdebat pasal fatwa sedangkan diri masih jahil dan kurang ilmu agama nih. lainlah lulusan sekolah pondok ke al-azhar ke...atau paling kurang nuqaba la hehe..

yang aku nak cerita, ialah mengenai protes oleh NGO (entah layak ke tak panggil diri NGO sebab mungkin tak berdaftar bawah Registrar of Society) yang membantah fatwa ini. semalam di KLCC mereka telah buat protes atau demonstrasi. Haha apebenda la tarikan KLCC ni ek..Hindraf wat kat situ, demonstrasi yang nih pun buat kat situ. Demonstrasi ini mengikut laporan akhbar di dalangi oleh kumpulan Katagender yang kononnya mempromosikan sensitiviti gender dan sebuah lagi ialah Food Not Bomb..yang kumpulan nih aku biasa dengar sebab masa perang Iraq dulu diaorang aktif wat gig n aktiviti lain kumpul dana nak dihantar ke Iraq sebagai bantuan kemanusiaan.

Siapa mereka nak mempersoalkan majlis fatwa? majlis fatwa ini bukan dianggotai oleh mereka yang tak reti berfikir. Mereka ini ahli agama, ilmuwan dan setiap keputusan yang dibuat berdasarkan nas dan dalil. Apa yang lebih menyakitkan hati jurucakap bagi kumpulan ini terangan bukan islam.

yang aku nampak sekarang, mereka da lakukan kesalahan melanggar undang-undang negara..

pertama, terlibat dalam kumpulan yang meragukan (mungkin haram, kalau tak daftar bawah ROS)

kedua, berkumpul lebih 3 orang tanpa permit ( tak tau la, kalau dibenarkan pulak oleh pihak berkuasa)

ketiga, mengeluarkan kenyataan yang boleh memecahbelahkan negara


Golongan-golongan ini mengikut bahasa sosiologi digelar deviant budaya, kerana apa yang mereka percaya bertentangan dengan norma-norma yang dipegang oleh masyarakat, kalau tak salah la..da lama tinggalkan sosiologi nih. Kalau dulu mereka menyembunyikan diri, menyorok identiti..sekarang mereka sudah berani..menongkah arus dan menuduh bilangan masyarakat lain sebagai bodoh, totok, kampung dan sebagainya. Kalau semalam mereka berani berdemonstrasi di KLCC, tak mustahil satu masa nanti mereka mintak supaya kontinjen mereka dibenarkan membuat perarakan waktu Merdeka. pada waktu itu, apa lagi yang kita nak cakap? nak boo? atau bertepuk-tangan tanda kita sudah Merdeka jiwa dan raga..aku akan cakap "butoh" beberapa kali (ah, aku sudah mencemarkan page nih), setahu aku tak de agama yang benarkan homoseksual nih..Ah Ning yang bertafaf paderi tu pun kutok perbuatan ini

akhir kata,
saya cintakan malaysia

9 ulasan:

anjut berkata...

astaghfirullah...tu betul2 ke otai?
sebab itu aku rasa, aku lg tenang ada kat negara org kafir ni..bebas praktikkan agama aku, jadi cinta pada islam, bersikap membela agama, lebih sedar norma dan adat alam semesta...
walaupun kalau nak dibandingkan, aku boleh berzina kat sini bila2 masa jer, aku boleh g clubbing setiap hari, aku boleh minum arak mcm minum air water cooler, aku boleh jadi lebih jahat dari, setan...
tapi alhamdulillah, aku tau had aku,walaupun nafsu memberontak, tapi aku ada nama2 disekeliling aku yg aku hormati, aku ada Allah yg maha memerhati..
aku jadi takut nak menapak kat dunia ni..seksa kubur n akhirat tu benar..
aku tau aku ni tak bagus sgt n bajet best, aku selalu bergaul ngan golongan yg sgt 'terbuka' tapi aku tau aku ada satu je kuci yg boleh buat aku tenang, ISLAM...
apa sgt kebebasan yg diorg tuntut sgt tu?nak sgt jadi mcm bintang ternak yg bebas?mcm lembu?mcm kambing?atau mungkin mcm BABI!!!
bertaubat la pada org2 yg memperlekehkan kata2 ulama..ulama tu pewaris nabi...jgn la sakiti Muhammad, wafat nye dia pun dah menangung sebahagian seksa mati umat nye...aku pun dulu pernah buat jahat..bahkan sangat jahat..sangat dahsyat...tapi aku dah bertaubat.aku tau Allah maha Pengampun...saper2 yg baca ni, faham la..tak der masa nak ckp pernyataan ini poyo atau hipokrit.itu nyata, syurga n neraka pun nyata.
ko tau tak, org kat luar ni memuji2 org islam di Malaysia, hakikatnya?kita berbunuhan secara halus...kita kalau boleh nak tolak jauh islam itu...kita taksub jadi melayu, kita kata org tu jahat, org tu baik, tp kita?lebih baik dilahirkan yahudi yg akhirnya mati membawa agama Allah...
sorry otai, aku rasa sebak..aku tak tau apa nak jadi skrg ni.dunia terlampau terbuka, kdg2 terbuka itu la yg bawa padah.aku pun takut dgn darjat iman aku.mungkin sekarang ni aku yakin dgn syahadah aku, saper tau esok atau lusa, atau sedetik nanti, Allah gelapkan hati aku??????!!!!nauzubillah...aku takut..aku takut!!!otai...iman aku lemah, aku hanya boleh melihat dgn kebencian jer, tapi aku tak boleh tegah dgn tangan aku...janji sama2, kita jaga waris kita...

kudabesi berkata...

tak pe..

smua orang memang patut merasa sebak

apa yang berlaku memang secara terangan mencampuri urusan agama Islam..

sudah lah perbuatan homoseks mereka tu dilaknat..ditambah lagi perkara..

kepada yang beragama Islam...mentari masih lagi terbit di sebelah timur..ambilah peluang ini..

kepada yang berkuasa..bertindaklah

kepada NGO2 Islam & Melayu..jangan biar kita diperlekeh semata-mata..
kalian mempunyai ribuan anggota..jangankan KLCC malah seluruh negara boleh dibanjiri

lupakan lah sejenak perdebatan politik, perdebatan isltilah Melayu dll

crescent berkata...

huhu mmg patot pon penkid,lesbo, homo or seangkatannya diharamkan..
da mmg termaktub dlm Al-quran lagik..
Allah melaknat umatnya yg suka sama jantina nih..
so diorg xleh nk pertikaikan..
majlis fatwa ada dalil2nya tersendiri sbb apa diadakan fatwa sprt tu..

btw meh exchange link ngan aku..muahaha
my blog
http://crescentstuff.blogspot.com/

blog sharing
http://raisingthesoftvolume.blogspot.com/

kudabesi berkata...

lihat ape mereka tulis...

"majlis fatwa institusi patriak"

wahai wanita-wanita sekalian, patriakal tak semestinya menindas..

di negeri-negeri Melayu..teori ini terpakai kecuali di Negeri 9

lagipun, yg menganggotai majlis ini ahli dalam bidangnya..

ajaran Islam tak menindas wanita la..

crescent berkata...

huhu ajaran Islam mmg tak menindas wanita..
mereka sendiri yg lemah dr segi agamanya..
except laa yg non muslim..
klo yg muslim tu..
aku xtau nk kate ape..
dunia nk kiamat..haha

kudabesi berkata...

satu lagi..

demo nih dijalankan waktu orang semayang jumaat..mungkin jemaah masjid klcc tak perasaan benda nih

kalau perasaan mungkin ada yg kena nih

huhu pikir la sendiri apa yg dorang nak bawak..

mana pegi kawan2 aku yang berani mati..yg sedia angkat helmet, batang kayu dsb..

mungkin mrk pikir tu bukan penyelesaiannya..

pokjak berkata...

JOm tai.. kiter creat IED sbijik pstu ikat kt bdn diorg biar hancus heh2..

nk join x mega plan ak nih..

ader ke ptot nk amal homoseks.. ppus la mnusia xlmer lg weh.. binatang haram cm babi pn xder slera kt gender y smer nih.. huh

Suhaimi Abd Wahid berkata...

Aku mmg tgh mengikuti perkembangan yg Majlis Fatwa kluarkna psl Pengkid nie.. herm.. nk jadi apa lah diorg nie Kaum Nabi Luth ke??? astargfirullahhalazim... :( sedey jek aku ka sini.. herm btw patut lah aku xde awek.. gagaga rmai pompuan dah menyimpang jauh dr hukum Allah sbnr nyer gagagga :P ok2 main jek jgn amek hati ek...

kudabesi berkata...

Jgn kan IED, C4 pun patut nih haha

perlukah kita berkasar dengan 'wanita-wanita' begini..

bagi aku..dorang da main kasar nih =)