kelik-kelik

Sabtu, 22 Januari 2011

Cerita Bergambar

Cerita 1
Geng PASKAL & 11 RGK berjaya menumpaska
n lanun
Somalia neh.
(gambar cilok dari Dzirhan)

Lanun Somalia katanya mereka melanun kerana pendapatan mereka sebagai nelayan terjejas. Sebabnya mudah konflik berdarah yg melewati tempoh sedekad menyebabkan negara mereka dalam keadaan tidak stabil.

Bila tiada kerajaan yang benar-benar berkuasa, maka negara tersebut boleh dikatakan tiada fungsi. Lanun & rakyat Somalia menuduh kapal-kapal dari negara luar telah membuang minyak kotor mereka ke perairan negara tersebut. Maruah mereka di injak injak oleh kapitalis. Mereka tidak punya JAS untuk di adu, jauh sekali nak suruh Coast Guard menahan kapal yg bersikap cekik darah tu. Lantas, mereka bertindak sendirian dengan melakukan aktiviti melanun bagi menakutkan kapal asing dan menjana ekonomi mereka sendiri.

Seperti juga aktiviti haram lain, sekali buat..mesti nak lagi. Teluk Aden tak aman nampaknya. Silap haribulan mereka silap langkah, bertemu dengan ketumbukan tentera dari pelbagai negara yg berkawal di perairan tersebut. Semalam mereka berani hijack kapal negara. Jadi terima lah padahnya. Ada beberapa lanun cedera, aritu punya dokumentari Navy Seals snipe je 4 orang lanun yg menahan kapten kapal Maersk. 4 orang sniper untuk 4 orang target. Fuhhh.

SYABAS ATM, PASKAL, GGK, KD Rajawali, Crew BM5,

Cerita 2



aku baru terserempak dengan blog mamat nih. kalau aku tau awal mesti lagi best, aku rasa blog gf Apek tu dah terlebih promote. bagi aku, blog Anak Memberontak ini lah blog sebenar dengan penceritaan yg sempoi dan gambar yg tak overkill. aku tau pasal cerita dia yang selama harimau pergi kibar Jalur Gemilang di GBK. aku ingat dia nih student kat sana. rupenya bukan, dari Malaysia pergi ke Indonesia untuk menyokong.

dia sepatutnya bergabung dengan kelab penyokong lain dari Malaysia. tapi sampai di stadium tak jumpa pun dengan penyokong Malaysia lain . rupenya penyokong lain tengok di kedutaan je. sebab dah nekad tu yg dia kibar kan Jalur Gemilang bila Malaysia menjulang piala AFF. hasilnya, dapatlah makian dan balingan botol sebelum ditarik oleh pak polisi.

barua tak barua? orang dia datang sini tengok bola siap boleh tak pakai baju lagi. tak ada pulak kena tahan. POLRI gagal bagi jaminan keselamatan pulak tu. brengset, kabo antar Brimob la. panggil KOPASUS la cam tu.

SYABAS ANAK MEMBERONTAK, ujung taun nih wajar jugak aok ni dapat pingat dari Sultan Pahang. Dapat PJK pun worait.

Di Gelora Bung Karno

1 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.