kelik-kelik

Selasa, 27 Oktober 2009

Lembu-lembu berterbangan

DALAM kegelapan malam, dia meredah kedinginan. Jiwa nya berontak, namun kaget jauh sekali. “Sampai sudah aku ke mari,” bisik hati..diiring dengan hilai tawa yang cukup sinis sekali. Syaitan barangkali.

Ayuh-ayuh kita gempur semua!!! Teriak dirinya, melihat ke kanan dan kiri dibimbangi akan dikesan lawan. Dialah kesatria Negara, dialah pejuang bangsa namanya Wak Sabul. Bersenjatakan buluh runcing dan ayat kebal serta ilmu santet warisan dari arjuna dewa katanya Misinya cuma satu, sapu dan hapus. ya, bangsa itu harus dihapusi..agar kita jadi yang terulung. Masakan mahu dicuri budaya kita yang unggul itu, tarian pundek itu kebanggaan di den pasar. Itu

Melepas lelah seketika, kelihatan komrad-komrad Wak Sabul terlena. Tunggu sehingga subuh, bisik dia. Baru beberapa jam lepas, mereka berjaya melayari samudera lantas menembusi pertahanan laut negara seteru. “Masakan excocet mampu tembusi diri ini, riak timbul dari hati penuh kehitaman. Sambil jari mengepit kretek tak bercukai.

Fajar menyingsing, ayam berkokok, embun berhimpun

Ops ganyang II: pundek itu milik kami, pun bermula dengan ikatan tangkal di lengan..jampi penunduk musuh ditiup maka berlari la para militer. Jeritan menggila, muka yang kelaparan kasih sayang dan otak yang dahaga ilmu..segalanya kelihatan cukup sempurna.

Sehingga, jeritan “BERHENTI, PERKENALKAN DIRI ANDA”. Waduh-waduh, ini pasti GGK. Maka, menyerah lah militer itu kepada mereka kerana dibimbangi bukan tandingan.

Maka keluar seorang lelaki, berbadan besar..bermisai lebat, berbadan buncit, berbangle magnet. Ini nak buat apa nih? IC mana? Nak pergi mana?

Hehe sabar ya pak, saya orang sini..mahu berlatih silat dengan teman-teman jawab si Sabul. Dengan yakin dia menggunakan teknik-teknik diversion dari filem spy james bong. Ye ke orang sini? Meh jawab soalan aku sket..

Yg pertama, namakan raja sms Malaysia?
- kacang saja dong, pasti jawapan nya Mawi..hehe tak sia-sia gue merisik di murai.com

baiklah, yang kedua..bangunan tertinggi di Malaysia?

Sudah pasti klcc ya..lebih mudah kerna saudara gue turut sama membina.

Ok, yg last..tarikh Malaysia merdeka?

31 Augustus 1957..mudah aja.

Maka pak cik itu pun separa melaung…

“angkut mereka semua, hantar ke balai”

Saat itu, sabul melihat tab terletak di lengan pak cik itu..RELA.

p/s: malam-malam minum ubat batuk KKM, da aku cerita pasal rela pulak.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mana lembunya?