kelik-kelik

Isnin, 11 Mei 2009

Satu Kisah Lampau


tadi gua jalan-jalan blog dimerata-rata tempat, tersinggah plak kat blog Lt. Kol (B) Robert Rizal Abdullah PGB. Dalam membaca tu, terjumpa pulak satu komik propaganda oleh PKM. Yang menarik ialah PKM turut menyenaraikan serangan mereka di Jalan Chenor pada tahun 1948. Biasalah masa tu tak lahir lagi, ayah pun baru umur 4 tahun. Tak sempat lak nak tanya sejarah lama Chenor nih. Tapi pernah terdengar orang cerita serangan Komunis di pekan sari chenor. Anyway, tengok lah cerita nih. Jangan terpengaruh sangat dah la, PKM bukan berjuang untuk merdeka sangat. Kalau betul dah lama mereka letak senjata lepas merdeka bukannya nak tunggu tahun 1989 selepas blok komunis sendiri mula runtuh.

credit to: Lt.Kol (B) Robert Rizal, Pingat Gagah Berani
pgbwarrior.blogspot.com

2 ulasan:

Mr Zakwan Johan berkata...

Masa aku kecik2 dulu, mak tua aku selau pesan...jangan men jauh2 sampai darat nu...banyak komeneh.....hehe....

pokjak berkata...

komunis tai..
Mmg specialist diorg propaganda..
Nasib baik orang Islam kiter ni.. bleh pkir ..
ader Al Quran dan Hadis buat panduan.. Alhamdulillah