kelik-kelik

Khamis, 10 November 2011

Seksualiti Merdeka sangat..puii



Baru-baru ini kita dikhabarkan dengan #SeksualitiMerdeka yang khabarnya nak membahaskan nasib LGBT/PLU di Malaysia. Dibawah ini sedikit cadangan daripada saya:

#RokokMerdeka - hak kesamarataan perokok tegar tanpa diskriminasi .

dengar kata orang kerja kesihatan kalau hisap rokok payah naik pangkat, nih pun diskriminasi. dia beli, dia paham lah risiko puii.

#SenjataMerdeka - hak untuk memohon, memiliki, menggunakan, membawa senjata api/ senjata besi secara bebas dan merdeka bersesuaian dengan semangat demokrasi. 

baru minggu lepas budak kena tangkap, sebab bawak pisau di tempat awam..wat de fakk, sebagai warisan perwira..membawa parang/golok/kapak kecik/kerambit merupakan satu tradisi Melayu, dan bagi keadaan tertentu..janggal bersamping dan tengkolok tanpa keris berluk tujuh di pinggang..hukuman macam nih seperti zaman kebangkitan Meiji dimana golongan Samurai nak dihapuskan daripada masyarakat dengan memaksa mereka meninggalkan katana mereka di rumah. Bukan lelaki kalau tak berpedang, kata samurai..lantas mereka pupus. Anak cucu dibiarkan bermain kendo - pedang kayu. Macam aku la, satu jenis keris pun tak ada haha. Orang dulu kurang2 simpan tombak,lembing.

#CerminGelapMerdeka- hak untuk pembayar cukai jalan, menggunakan cermin gelap tanpa ragu-ragu lagi. tiada lagi keistimewaan kepada mereka yang bergelar dan mampu membeli Alphard dan Skyline.

self explained title..no need further explanation. panas dow tak tinted!!!

#SekolahMerdeka - hak untuk memilih tidak bersekolah.

ini budak-budak suka nih, ramai yang nak tiru Steve Jobs. tak payah blaja tinggi katanya..puiii

#SamanTrafikMerdeka - hak untuk tidak disaman atas apa kesalahan trafik pun.

itulah realiti tuntutan yang perlu anda terima sekiranya tanpa malu anda menerima #SeksualitiMerdeka, tak semua kebebasan itu indah. LGBT's bertentangan dengan semua konsep moral, dan tak semua perkara harus dihujahkan dengan dalil aqli.

bagi BAR Council, sila pertimbangkan tuntutan-tuntutan ini, sekiranya benar anda memperjuangkan nasib yang di diskriminasi..buat yang melayu..malu lah sikit kalau tampal logo BAR Council di kereta tapi tak memahami isi perjuangan BAR council itu sendiri



 

1 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.